woensdag 16 mei 2007

Witte Tijger

Gisteren ben ik naar de tuin geweest om de kweekkasjes water te geven. Toen zag ik meteen dat we 's avonds snijsla gingen eten. En dat we vanavond sla gaan eten. En waarschijnlijk gaan we morgen ook sla eten... Dus ik heb een teil sla afgesneden en meteen nam ik wat kruiden en radijsjes mee. Wat een rijkdom toch. Thuis was ik de sla aan het wassen en ik wilde net de kruiden fijn gaan snijden, tot dat... er een Witte Tijger uit de kruiden kwam sluipen. (het lijkt mij meer op een Dalmatiër, maar vooruit) Op de afwasborstel heb ik hem buiten gezet en heb ik er meteen wat foto's van gemaakt. Dat is ook onze hobby, insecten en vogels determineren. Het liefst alleen de diertjes die uit onze eigen tuin komen. 's Avonds wilde ik de foto aan mijn vriend laten zien en per ongeluk kwam de foto van het onsmakelijke drapje van laatst voorbij. Hij schrok van het plaatje en vol pret vertelde ik hem dat het bananen zijn en dat hij daar zelf heerlijk van gegeten heeft. "Aha, dan heb ik dáár dus zo'n last van gehad.", zei hij. Oooohhhh HEMELTJE!!!!!!! Hij kan niet tegen bananen en dat was ik dus helemaal vergeten!!!!! Gelukkig was mijn lief niet boos op mij, hij vond het wel 'typisch weer iets voor jou'. Maar, géén banaantjes meer dus. Ik heb mijn lesje (weer) geleerd. Sorry liefie...

3 opmerkingen:

Lien zei

Misschien had je die bananen daarom destijds wel ingevroren, omdat je wederhelft daar niet tegen kan. Onze jongste 'haat' bananen, dat kan ik ook niet verstoppen of hem foppen. Waar ik het ook in probeer te smokkelen...: "Bah, daar zitten bananen in". dat is dan toch weer knap van zo'n kind.

grappig vlindertje, nog nooit gezien, weet je ondertussen al wat voor soort het is? Ik heb hier ook even in ons boekje gekeken...zou het de 'tienuursvlinder' zijn?

Ellen zei

Euh Lien, het IS de Witte Tijger ;o)

Lien zei

HAHAHAHA, sorry, ik had het natuurlijk weer eens niet in de gaten... Ach ja ik word oud zullen we maar zeggen. die witte tijger stond niet eens in mijn boekje dus daar heb je ook niks aan.