vrijdag 30 maart 2007

Vogels

Dat was ik vergeten te zeggen in het vorige stukje. Op de foto zie je een stukje gaas gespannen. Dat komt omdat de vogels (grrr...) mijn peultjes eruit pikten! Ik had de peultjes helemaal met de centimeter erbij, heel zorgvuldig uitgemeten dus, in de grond gedaan. En nu weet ik niet meer waar er nou nog wat zit. Ik ben gek op vogels maar nu werd ik toch echt knap pissig op die beesten. Ik weet wel dat ze ook willen eten, maar hee, dat wil IK ook! En ik moet er meer moeite voor doen dan die vogel. En ik heb er meer geld voor betaald dan die vogel. En het is MIJN grond. Dus IK heb meer recht op die zaadjes!!! Maar ja, maak dát de vogels maar eens wijs. Dat probeer ik dus met een net. Ik hoop niet dat er een vogel in verstrikt raakt, dat is ook weer niet de bedoeling. Ik heb er ook aan gedacht om een heel groot net om de hele moestuin heen te spannen. "Dat is toch geen gezicht!" zei mijn vriend. Nee, misschien niet. Maar het is ook geen gezicht als ik driftig rondjes ren in de tuin, mijn haren uit mijn hoofd trek en hard aan het gillen ben omdat de vogels alles opgegeten hebben! Dan toch maar een net? Maar daar kunnen ze wel makkelijk in vliegen. Hadden ze dat maar niet moeten doen, hoor ik mijn schoonvader al zeggen. Hij tuiniert al járen, hij zal al het nodige achter de rug hebben met vogels. Bij het tuincentrum zag ik blauw lint. Als de wind daar langs waait moet dat een akelig geluid geven voor vogels. Op de video van Velt zag ik dat ook al. Zal dat echt werken? Misschien moet ik dat maar eens proberen.
Jullie horen er nog van.

5 opmerkingen:

Lien zei

O ja vogels, schiet me te binnen dat mijn vader die alu-achtige binnenverpakkingen van de koffie spaarde en in repen knipte aan een touw aan een stok die je dan tussen het zaaigoed zet. En blikjes die dan tegen ijzeren stokjes moesten waaien en zo geluid maken....het hielp allemaal niets. Dus héél veel succes. Als je een gekleurd net gebruikt vliegen de vogels er misschien niet zo snel tegenaan.

Brenda zei

Hey Ellen, ik had vandaag toch iets raars met mn aldi-kasje: het openen en sluiten van de deksels gaat niet echt meer makkelijk, heel raar. Heb jij er ook last van?

Ellen zei

He jammer Lien, dat het niet hielp. Ik had het heel fijn gevonden als je me kon vertellen dat het héél goed hielp!!

Ja Brenda, ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Als je die sluitingen hebt, moet je de zijkanten daarvan inknijpen, snap je? Dan kun je de sluiting vast klikken.

Brenda zei

Nee het zijn niet die klep-open-hou-dingen (die snapte ik eerst ook niet maar nu wel :) ) maar de klep zelf, waar die scharniert in die middenbalk daar doet ie raar.

Ellen zei

Ja, als je de klep open gehad hebt, moet je die scharniertjes weer goed in de balk terug plaatsen anders sluit hij niet. Ik hoop dat er verder niets kapot is aan je kasje, dat zou toch zonde zijn!!