zaterdag 3 februari 2007

Meel uit Duitsland

Vandaag kreeg ik een sms'je van mijn moeder. Uit Duitsland. Daar gaan mijn ouders wonen en ze zijn daar nu een weekeinde om spullen over te brengen. Ze zijn er heel druk mee.
Maar goed, een sms'je. "Heel veel meel gevonden", schreef ze. "Leuk verjaardags kadootje?" Jaaaa.... jottem! Ze hebben in Duitsland veel Dinkelmehl bijvoorbeeld. En broodbloem. Vorig weekeinde waren ze er ook maar toen hadden ze niets gevonden. En nu dus wel. Nog een paar weekjes wachten...

3 opmerkingen:

Lien zei

Wij wonen ook niet extreem ver van de duitse grens en gaan af en toe bakspullen inslaan. Vooral de laatste maanden van het jaar is het daar feest op bakgebied! Goede kwaliteit en vaak goedkoper dan hier. Je ouders krijgen nu vast vaak bezoek van je!!

Ellen zei

Weet je Lien, wij wonen zowat in Duitsland. En toch ga ik er niet heen. Dom eigenlijk, ik zou het gewoon eens moeten doen. We zijn er 1 keetje geweest en ik heb mijn hart opgehaald. Al die artikelen die zo anders zijn dan hier in Nederland. Allemaal etenswaren in Weckpotjes. De worst afdeling... zó geweldig! En de bakspulletjes inderdaad. Misschien trek ik de stoute schoenen nog wel eens aan ;o))

Levine zei

Ik gebruik (zolang mijn voorraad strekt) "Dunkles Roggenmehl, type 1150" van het merk Diamant. Zie: http://www.diamant-mehl.de/produkte/spezial.php?jump=5. Af en toe wordt dat voor me meegenomen uit Duitsland, gewoon in de supermarkt verkrijgbaar en erg goedkoop. Prima meel om mee te bakken :-).