donderdag 29 maart 2007

Hebbes!

Woensdagmorgen vroeg wilde ik de kasjes gaan halen. Maar mijn lief was zo lief om dat te doen voor mij. Hij had die dag vrij om in het huis te werken en de Aldi is héél vlakbij het nieuwe huis en hij stelde voor dat hij ze zou halen voor mij. En hij nam ook meteen een handgereedschapje mee. Een enórm handig dingetje, dat had hij goed in de gaten. Twijfel... zal ik het omschrijven? Een handvat, een steel, met aan het uiteinde een soort spitvork én een hak. Ik zal er een foto van moeten maken, want ik geloof nooit dat het duidelijk is zo.


Maar mijn kasjes héb ik! En oh oh wat ben ik blij! Als een kind, werkelijk waar! En ik moest er natuurlijk meteen wat in zaaien. Bij de Aldi heb ik later wat tomatenzaad gehaald. En ik heb zegge en schrijve 1 rijtje tomaten gezaaid. En de tomaten binnen gaan ook goed hoor!
In de tuin heb ik ook alvast een opzet gemaakt voor de stokslabonen. Ik had geen touw daar, dus het is nog niet helemaal af. Maar zo is het wat overzichtelijker voor me zodat ik wat beter zie 'wat-waar' komt. Ik hoop met hele grote hoop dat het morgen middag droog is. Rond 2 uur komen er mensen kijken voor het huis wat te koop staat en dan zorg ik altijd dat ik de deur uit ben. Dat is nog een heel geregel deze keer. Ik moet waarschijnlijk een tijdje langer de deur uit. Het is namelijk niet helemaal zeker of ze er wel om 2 uur kunnen zijn. Ze komen namelijk uit Zuid Duitsland. En als ze later komen, zijn ze natuurlijk ook later weer weg. En als ik dan om half 3 al om het huis heen ga lopen dralen en steeds moet posten of ze al weg zijn, vind ik dat niet zo'n goed idee. Dus, hond in de auto, kindje in de auto en óp naar het nieuwe huis. Als het dan droog is kan ik nog wat in de tuin doen. En misschien kan mijn dochtertje naar bed als er tenminste geen luidruchtige werkmannen bezig zijn.

3 opmerkingen:

Brenda zei

Je hebt me geïnspireerd om ook een tuin-blogje te beginnen! Je kunt er mijn aldi-kweekkas-belevenissen lezen :)

Ellen zei

Veel plezier met je nieuwe Blog en met het kasje Brenda!!

Lien zei

Die kasjes zien er goed uit zeg!
Begrijp ik het nou goed dat je zo hard aan het werk bent in je tuin die bij het huis hoort dat verkocht gaat worden? Je mag de verkoopprijs wel omhoog doen met al die gratis groenten...of is het nou de tuin van het nieuwe huis...I'm confused