zondag 28 januari 2007

Pineapple juice solution

Vandaag ga ik me er aan wagen. Op de site van Arden staat beschreven hoe Peter Reinhart met ongezoet ananassap een zuurdesem maakt. In dat zelfde stukje schrijft Arden dat ze van Jeffrey Hamelman heeft geleerd om wat gist bij het desem te doen. Dan smaakt het brood wat minder zuur. Ik heb dat geprobeerd en waarempel, het is echt anders! Lekker! Maar dat kwam misschien ook wel doordat ik een Barm/Motherstarter had gemaakt.
Maar nu beginnen met de Pinapple juice solution. Volgens Peter Reinhart zou je je het ook met sinaasappelsap of citroensap kunnen doen. En dat is wat ik ga doen. Ik heb 2 citroenen uitgeperst en om aan de 170 gram te komen heb ik er nog een halve sinaasappel bij gedaan. 120 Gram roggemeel erbij en husselen maar. Een heerlijk ruikend stevig goedje werd het. Nu op kamertemperatuur laten staan voor 24 uur, wel 2 รก 3 keer goed doorroeren.

Dag 2, affijn, kijk hier zelf maar even verder.

Geen opmerkingen: