dinsdag 20 maart 2007

Mijn broeikasje



Gisterenavond hield ik het echt niet meer uit. Ik móést iets met die zaadjes doen. Zaadjes van de gerbera. Ooit had ik eens oranje gerbera's in een vaasje staan. En na de bloei zien ze er net zo uit als een paardenbloem. Die pluisjes heb ik in een keukenpapiertje gedaan en bewaard.
En ook heb ik 5 pitjes van een citroen gedroogd. Daar moest ik ook wat mee. 2 Eierdozen gevuld met potgrond en de zaadjes en pitjes erin. Ik heb de dozen in een plastic pedaalemmerzak gedaan want ik had geen kasje. En die wilde ik wél!
Dus, vanmorgen ben ik met mijn dochtertje en mijn vriendin naar het tuincentrum gegaan. Ik wilde eigenlijk ook wat zaad halen voor de moestuin. Maar hemeltje, dat was wel 2x zo duur als bij de Garant Zadenshop. Dus, snel bestellen en dan hoop ik ze met 2 weken in huis te hebben. Want ze moeten zo zoetjesaan toch de grond eens in.


Maar ik zag wel een vensterbank-kasje staan voor €5,49 en die kon ik toch echt niet laten staan. Sterker nog, ik denk er over om morgen nog even heen en weer te rijden ;o)) Want wat heb je nou aan 1 kasje?

2 opmerkingen:

Lien zei

Nee gelijk heb je kamerplanten aan de kant en nog zo'n kasje erbij... ik heb hier maar een klein vensterbankje aan de zon kant, maar die staat nu helemaal vol met bakjes met sprietjes erin. En ik heb niet eens meer een moestuin, kan je nagaan. Ik zet tegenwoordig steeds meer her en der in mijn (niet zo hele grote border) gewoon groenten, bessenstruiken en kruiden neer...nog een paar jaar en alles is groente en fruit :-)
Ik vind het prachtig je eigen gewas uit de tuin te eten.

Ellen zei

Ja, dat lijkt mij ook zo leuk Lien, lekker uit je eigen tuin eten. En ik zit stiekem in mijn hoofd ook steeds meer te denken aan Landje Pik. De moestuin is voor mij, de rest van de tuin voor mijn vriend. Maar zo zoetjes aan zal ik toch steeds wat meer willen.
En al die bakjes met sprietjes, leuk is dat he? Heb ik hier inmiddels ook ;o)