woensdag 14 februari 2007

Restjes meel

Als ik zo eens mijn doos met meel bekijk, mag er best eens even opgeruimd worden. Mijn gezin heeft het liefst wit brood, dus ik mag er niet teveel bruin doorheen doen.
Eens even opsommen hoor:
-Complete mix voor Toscaans brood van Home Made
-Broodmix voor 2 bruinen broden van de C1000
-Tarwemeel voor Boerenbrood van Soubry
-Donker Brood 9 granen van Soubry
-Boerenrogge van Soezie
-Bloem van de C1000
-Roggenmischbrot van de Aldi in Duitsland
-Lieblings Plätzchen van de Aldi in Duitsland
-Weizenvollkornmehl type 405 van de Aldi in Duitsland
-Volkoren roggemeel
-Sesamzaadjes
-Tarwekorrels
-Haverzemelen
-Havervlokken grof
-Griesmeel
-Maïsmeel
-Polenta 2x
-4 Korenvlokken -haver, gerst, tarwe, rogge-
-Gierstvlokken
-Gierstkorreltjes
En later zag ik in een ander kastje ook nog zonnebloempitjes en lijnzaad staan.

Deze broodjes heb ik gemaakt van 500 gram bloem en 100 gram Boerenrogge. Zo zal ik zoetjesaan door mijn zakjes heen moeten komen. En ik kan de korstjes ook een beetje opkalefateren natuurlijk. Pimpen noemen ze dat nu geloof ik ;o)
Als jullie suggesties hebben... kom maar op!!

2 opmerkingen:

Cara zei

Je hebt vast al wel het no-knead-bread geprobeerd als je van broodbakken houdt, maar voor het geval je dat nog niet kent moet je er echt eens op googlen. Clotilde van Chocolate & Zucchini heeft er een leuke post over en de nodige links.
Sinds ik dat eens geprobeerd heb gebruik ik mijn stoofpot regelmatig als 'bakvorm' voor mijn brood. Alleen het no-knead-gedeelte vind ik minder leuk. Juist het kneden van het deeg vind ik zo ontzettend lekker. Daarom gebruik ik lekker gewoon deeg.

Ellen zei

Nee, eigenlijk heb ik het nog nooit gedaan. Raar eigenlijk, want het lijkt me erg leuk. Arden van "Uit de keuken van Arden" heeft er op haar site ook veel aandacht aan geschonken, en dat is ook erg leuk om te lezen. Deeg kneden met de hand is inderdaad erg leuk maar ik loop zelf al langer dan een jaar met een frozen shoulder en dan is deeg kneden met de hand soms erg pijnlijk. Dus zou het K-N brood eigenlijk weer een welkome uitkomst zijn. Ik moet het toch maar eens gaan doen ;o)