woensdag 7 februari 2007

Manlief


's Middags mail ik hem, naar zijn werk. "Wat vond je vandaag van het brood?" En dan komt er -voorzichtig- een antwoord: "Ik moest er wel even aan wennen, een beetje klef." Dat was het Aardappelbrood van van de week. En dat is jammer, want ik had er zojuist nog 2 uit de oven gehaald, eentje rondom een korstje van vier-koren-vlokken gegeven. Gelukkig vinden de kinderen het heerlijk! Eens even denken, wat kan ik bakken om het mijn lief naar zijn zin te maken? Hij heeft zo zijn voorkeurtjes. Hij weet in ieder geval héél goed wat hij juist niet wil. Geen nootjes of zaadjes (sesamzaadjes op de korst mag nog). Niet te droog (daar kan ik inkomen). Niet te klef (smeuïg noem ik dat liever). Niet te donker. Zucht... Ik heb maar een halfje sesamwit gehaald bij de supermarkt.
Nu heb ik 2 gewone broodjes van alleen maar bloem gemaakt. Met een korstje van sesamzaadjes ;o) Alleen heb ik geen gewoon water gebruikt als vloeistof. Gisterenavond had ik 3 grote blikken slaboontjes en na het opwarmen heb ik ze afgegoten boven een kom. En dat vocht zit nu door het brood. Maar dat hoeft hij natuurlijk nog niet te weten. Dat zeg ik pas als het brood het 'oké' merk gekregen heeft...

Geen opmerkingen: