woensdag 21 maart 2007

Zaden besteld

Oh wat spannend! Voor de eerste keer heb ik zaden besteld voor onze dagelijkse kost.

Rode Bietjes - Detroit Vuurkogel
Courgettes - Long Green Bush
Gemengd Koolzaad (rode + witte kool, spruitkool en savooie kool)
Inmaakuitjes - Barletta
Bewaaruien - Rijnsburger
Bosuitjes - White Lisbon
Stengelui - Tsukuba
Pattison - Early White
Prei - Winter Reuzen
Prei - Herfst Reuzen
Radijs - Ronde soorten gemengd
Kropsla - Appia
Snijsla - Witte Dunsel
Veldsla - Noordhollandse
Wortelen - Amsterdamse bak Minicor
Wortelen - Flakkese winterwortel
Wortelen - Ronde Parijse markt
Stokslabonen - Westlandse Dubbele
Peulen - Record
Basilicum, grove
Bieslook
Dille
Kamille
Zonnebloemen
En nog wat etiketten om in de grond te steken

En wat ik gisteren vergat te schrijven, ik heb nog 2 kruisbessen en een vijgenplant meegenomen van het tuincentrum.
Ik hoorde dat het vanaf zondag weer mooier weer wordt dus dan weet ik waar je me kunt vinden.
Van Shera heb ik een lijst gekregen van kruiden die in de schaduw kunnen. En dat is fijn want er is wel een klein schaduw stukje wat ik ook wil benutten. Op haar site staan leuke tips en weetjes. Zo raar, je ziet elkaar al een paar jaar op het schoolplein, en via het surfen op internet kwam ik erachter dat we dezelfde liefde voor groen hebben.

3 opmerkingen:

Levine zei

Jeetje Ellen, je bent aardig aan het inkopen geweest. Wat een mooie moestuin zal je krijgen :-). Ik heb totaal geen kaas gegeten van tuinieren/moestuin (ik laat een kunstplant nog dood gaan), maar bij jou zit dat wel goed!

Lien zei

O ik zou willen dat ik weer een moestuin had als ik dit lees. Grootste plannen heb je met al die aankopen, leuk!!

Ellen zei

Een kunstplant dood laten gaan? Hahaha, dát is pas kunstig ;o))

Grootste plannen heb ik ja, dat klopt. Én spierpijn ;o)