maandag 5 februari 2007

Speltkoeken


Deze koeken vallen thuis bij de kinderen en bij mij reuze in de smaak. Op deze site heb ik het recept gevonden.

250 gram volkoren speltmeel
250 gram bruisend mineraalwater
snufje zout
Vanaf hier kun je er toevoegingen doorheen doen die je zelf lekker vindt. Ik nam zonnebloempitjes, rozijnen en geraspte kokos.

De oven voorverwarmen tot 250 graden. Alle ingrediƫnten kort door elkaar roeren. Met natte handen kun je er balletjes van draaien die je vervolgens platter drukt. De koeken moeten niet dikker worden dan 1 cm. Als de oven heet genoeg is kun je ze 10 minuten bakken. Dan draai je ze om en geef je ze nog 5 minuten.
Morgen bak ik misschien nog wel een aantal koeken. Een lekker hapje voor mee naar school. En een schepje lijnzaad is misschien ook wel lekker.


Eet smakelijk!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Ellen,

Ik bak zelf al enkele maanden speltbrood maar speltkoeken heb ik nog niet zelf gemaakt.
Dus ben ik er maar direct aan begonnen maar het resultaat is niet zoals ik het verwacht had.
De koekjes lijken niet echt krokant.
Ik gebruik wel mijn eigen speltbloem waarmee ik mijn brood bak... is speltbloem en speltmeel hetzelfde???

groetjes,
Ellen