donderdag 5 april 2007

Gaslek en verstopte stopkontakten.

Jaja, het pad der verbouwingen gaat natuurlijk niet zo makkelijk als we zouden willen. De loodgieter rook bv ineens een gaslucht. Een oude leiding die 'zomaar' ergens uit een muur kwam was de boosdoener. Iedereen dacht dat die leiding een loze leiding was. Ik wil niet helemaal in detail treden hoe dat dan zat en waar die leiding liep en waarom het een loze leiding zou zijn, maar ik begrijp goed dat aangenomen werd dat het een loze leiding was. Alleen, dat was het dus niet. In de kelder was ineens een gaslucht te ruiken en de gasmeter maakte overuren. Gelukkig heeft onze loodgieter het weer opgeknapten heeft het maar eventjes geduurd, maar ik schrok wel hoor. Vooral omdat het de bedoeling is dat de loodgieter over zo'n anderhalve week vader wordt...

En dan de man van de electra. Fijn dat hij bij ons aan het werk is, maar om nou te zeggen dat we supertevreden zijn... neh, dat nou ook weer niet. Kabels die in de muur weg gewerkt moeten worden, waren na het stucwerk nog overduidelijk te zien. Hele dikke lijnen liepen er over de muren. Kon er veel werk weer overnieuw gedaan worden. Dozen voor de lichtschakelaars en stopkontakten staken ook te ver uit de muur. Niet allemaal hoor, ik moet niet overdrijven. Sommige zaten zó ver weg dat ze na het stucen onzichtbaar waren geworden. Volgens de stucador zou je ze wel weer terug vinden als het stucwerk opgedroogd zou zijn. Dan zou je kleurverschil moeten zien. Not! De tegelzetter ging aan de slag en heeft nooit geweten dat hij dwars over die stroompunten heen aan het tegelen was. Kon die man ook niet weten. En wij zagen het ook te laat. Dat heb je als je er niet de hele dag met je neus bovenop staat. Dus, er moeten tegels uit. Maar wáár precies, ja, dat is ff gokken. Bááálen!!!!! Het enige wat we weten is dat het in de badkamer en op het toilet moet zijn.
Maar, morgen komt de keuken! Hij wordt nog niet geplaatst hoor, er moet eerst een vloer gelegd in de keuken. Ik weet niet meer precies wanneer dat nou gaat gebeuren.

Ik vergeet steeds foto's te nemen, dat is jammer. Want zeker nu het best wel hard gaat daar binnen is het leuk om dat te volgen.
Van de week zijn de plastic vellen die in de raamkozijnen geplakt zaten, vervangen door echt glas! Eindelijk dat akelige gewapper niet meer aanhoren. Ook hebben we van de week deuren gekocht. Mijn hemel, 7 deuren moesten we hebben!! Neem je geldzakken maar mee, wat is dat toch duur allemaal.
Gisteren zou de ketel geplaatst worden. Maar er kwam niemand. Even bellen. "Nee hoor, volgende week staat hier in de agenda." En dat was lullig want de loodgieter heeft overuren staan draaien om het allemaal op tijd af te krijgen. En een uurtje later krijg je een telefoontje van het 'ketel-bedrijf', uw ketel is geplaatst hoor. Nou ja zeg, dus niet! Ze werken lekker langs elkaar heen daar.
Gisteren zijn er weer kijkers geweest in ons huis. 2 Stellen dit keer en de makelaar heeft het zo voor elkaar gekregen dat ze elkaar gezien hebben, ze kwamen vlak achter elkaar. Misschien dat dat de druk een beetje verhoogd. In ieder geval waren ze wel enthousiast. Het is wel weer steeds een hele volksverhuizing als er kijkers komen. Ik wil er zelf niet bij zijn, dus moet ik de deur uit. Met kinderen en hond. En alles moet natuurlijk netjes, het aanrecht leeg, speelgoed weg. Dozen worden er in mijn auto gezet, en dan wel zo dat hond en kind er nog in passen. De grote kinderen moeten, als ze op dat moment ook thuis zijn, op de fiets weg, zodat de schuur niet volgepropt staat met fietsen. En dat is wel logisch allemaal, maar pfff... ik wil dat niet meer. Dus, wij vinden nu (weer) dat het huis verkocht gaat worden. En het gaat nu zelfs zo dat de mensen op gaan bieden tegen elkaar, vindt je ook niet? Ik bedoel, dan zijn wij van het huis af, voor een mooie prijs! En dan wordt de druk bij ons wat hoger om te verhuizen, want we moeten op tijd het huis uit, toch? In mijn hoofd weet ik het altijd allemaal zo mooi te verzinnen. Ik zoek nu alleen nog mensen die het met mij eens zijn, haha!

5 opmerkingen:

Brenda zei

Jeetje zeg, je hebt het er maar druk mee, oude huis verkopen, nieuwe huis verbouwen en dan ook nog de moestuin. Knap hoor! Nog even een reactie op je reactie op mijn blog: hoe groot zijn jouw tomatenplantjes nu dan? en wanneer heb je ze gezaaid? Bij mij zijn namelijk de eerst gezaaide tomaten (ongeveer twee weken geleden gezaaid in potgrond mét extra compost erbij, wist ik veel) nu best mooi, zo'n 2,5 cm hoog, 2 grote blaadjes en 1 klein nieuw blaadje. Ik ben benieuwd wat mijn andere tomaatjes gaan doen.

Ellen zei

Hoi Brenda,

Mijn tomatenplantjes zijn nu 4 cm en ik heb ze 22 maart binnen in een vensterbank kasje gezaaid. Het zijn zaadjes van een vleestomaat die ik zelf gedroogd heb. Toen ik ze net op ging meten, zag ik dat er wel nieuwe blaadjes gingen komen gelukkig.

Levine zei

Jee, Ellen, je hebt het zo druk als een klein (nou, eerder groot) baasje met de moestuin in wording, je oude en je nieuwe huis! Maar wel leuk allemaal toch?

En blijf er bovenop staan als je de tijd hebt als er iets verbouwd moet worden. Voor je het weet staat er ergens een muur die er niet hoort, beginnen de tegels 10 cm boven waar het aanrecht moet komen, zetten ze een raamkozijn ondersteboven erin enz. (allemaal echt zelf meegemaakt :-)).

Sterkte en succes!

Ellen zei

Oh Arden, echt waar? Ja, het kan soms behoorlijk mis gaan. Helaas hebben we niet altijd de tijd om er met de neuzen bovenop te staan. Maar we doen ons best ;o)

Anoniem zei

zeer interessant, bedankt